5 Ocak 2015 Pazartesi

PİCADOR DOLMA KALEM MÜREKKEBİ ROYAL MAVİ



PİCADOR DOLMA KALEM MÜREKKEBİ ROYAL MAVİ



Merhaba,

Bugünkü yazımda pek hakkında yazılmamış, herhangi bir değerlendirmede bulunulmamış Picador marka mürekkebin royal mavi rengini size tanıtmaya çalışacağım. Öncelikle bu kadar yaygın bulunabilen (mahallenizdeki kırtasiyede) bir mürekkebin incelenmesini daha önce yapılmaması beni hayrete düşürdü. 5 tl gibi çok uygun bir fiyata da bulabilirsiniz. Kullanımına gelirsek, kullandığım zaman kalemin içerisinde hep akıcılığını korudu ve herhangi bir tıkanmaya sebebiyet vermedi. Tesadüfen bu mürekkepte bir şey farkettim, odamda yazı için kullandığımda bu mürekkebin cidden mavi olduğundan şüphe ettim, markanın mor renkte mürekkebi vardı da yanlışlıkla karışmış mıydı? Çünkü maviden çok J.Herbin violette Pensee’ye çok daha fazla benziyordu. Daha sonra mürekkebin ışığa göre değiştiğini, beyaz ışık altında asıl rengi olan mavi, sarı ışık altında menekşe moru olduğunu gördüm. Biraz ışıkla da alakalı olarak bazen soluk gözüküyor ama genel itibariyle iyi bir mürekkep. Suya dayanıklılığı çok kötü en ufak ıslanmada hemen dağılıyor ve yazıların okunmasına imkan yok.  Kutusunun üzerinde yıkanabilir olduğu yazıyor, kumaşa sürüp çıkıp çıkmadığına bakmadım fakat suya çok dayanıksız olması bunu kanıtlar nitelikte. Renginin değişmesi ve akıcılığıyla günlük olarak çok kullandığım bir mürekkep.




Değerlendirme

Kategori: Günlük Kullanım
Mürekkep Akıcılığı: 4/5
Suya Dayanıklılığı: 1/5
Renk Kalitesi: 3/5
Kuruma Süresi: 3.5/5
Fiyat/Performans: 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder