9 Nisan 2015 Perşembe

VINTAGE SCRİKSS 84 DOLMA KALEM

VINTAGE SCRİKSS 84 DOLMA KALEM



Eski Scrikss kalemlerden yazılarımda bahsedeceğim, öncelikle benim en çok kullandığım ve sevdiğim Scrikss 84 modelinden başlamak istedim.
Scrikss kalemlerinde en sevdiğim kalem Scrikss 84 çünkü hiçbir problemle karşılaşmadım. Yazım kalitesiyle yıllara meydan okuyor. Bulabilirseniz hiç düşünmeden alın derim, şu an üretimde olan bir çok kalemden daha üstün özelliklere sahip. Scrikss 84’ün ucu Rutenyum metali üzerine altın kaplama ve uç kalınlığı ince uca çok yakın. Uç kalınlığı hakkında herhangi bir ibare yok ama Scrikss 17’ye medium (orta) uç dersek Scrikss 84 ince ile uç orta uç arasında diyebiliriz. Mürekkep akışı ne çok ıslak ne çok kuru, tam kıvamında mürekkep akışı sağlıyor. Kullandığım zaman içerisinde bir kez bile atlama yapmadı. Kalemin atlama yapması diğer kullandığım vintage kalemlerde sık karşılaştığım bir durum. 


Eski kalemlerin kutuları karışabiliyor ben bu kalemi Scrikss 85 kutusu içinde aldım, satan kırtasiyeci 85 olduğunu iddia etti bir süre, mutlaka kutuların içlerine bakın. Ucunun kendine has şekline bakarsanız hemen Scrikss 84’ü tanıyabilirsiniz.
Scrikss 84’ü açık renkli mürekkeplerle kullanmayı daha çok seviyorum çünkü kalemin şeffaf kısmında hoş bir görüntü sağlıyor. Renk seçeneği olarak sadece yeşil rengi olduğunu biliyorum. Gövde ve kapak akrilikten üretilmiş, mürekkep dolum sistemini ‘’Vidalı gizli piston sistemi’’ diye adlandırılıyor.



Fiyat aralığı maalesef çok değişken belirli bir şey söyleyemeyeceğim, alınırken piyasanın iyi araştırılması gerekiyor. Araştırma yaparken bir sitede 250 TL’den satıldığını görünce şok oldum, Şimdilik 150 TL’den fazla vermeyin diyorum ama daha ucuza bulabileceğinizi bilin.

İyi Özellikler:

-           Yazım kalitesi çok iyi, bir kez bile atlama yapmadı
-           Kapak sistemi vidalı, kapak tam kapanıyor ve daha kaliteli gözüküyor
-           Vidalı gizli piston sistemi büyük kolaylık sağlıyor
-           Açık renkli mürekkeplerde şeffaf kısmı çok güzel bir görüntü sağlıyor


Kötü Özellikler:

-           Üretimi durduğundan bulunması zor, eski kırtasiyecilerde ve internet de bulunabiliyor
-           Kapak kısmındaki altın sarısı yer soyuluyor, aynı şekilde klips kısmı zamanla renk değiştiriyor.

 

Değerlendirme:

Kategori: Orta-Üst
Kalite: 8/10
Görünüm: 9/10
Yazma: 9.5/10
Ergonomi: 7/10
Fiyat/performans: 9/10

27 yorum:

  1. kaleminizi iyi günlerde kullanın.Bu kalemin eski versiyonlarında tamamı siyah,lacivert,bordo renklerde üretilmiş olanları var.Bu modelle birebir aynı.Bilginize
    selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgi için, bende sayenizde öğrenmiş oldum.

      Sil
  2. Ben İzmir'de bit pazarından 15 liraya almıştım. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi fiyata almışsınız, çok da güzel kalem :)

      Sil
  3. Ben de bu yazınızı gördükten sonra Eskişehirde kırtasiyenin alt raflarında birkaç eski kalem görünce iki tane bundan birde 17 aldım. Toplam 75 TL ye geldi.
    Ama bu 84 lerde mürekkep seviyesi yarıya geldiğinde pompayı biraz açmak gerekiyor. O zaman da arkadaki siyah kısım ayrı duruyor. Yanlış birşey mi yapıyorum ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle iyi bir fiyata aldığınızı söylemeliyim, 84'ün tanesini 50 tl'ye Scrikss 17'yi ise 30 tl civarında bir fiyatla satıyorlar.
      Scrikss 84'lerde genel olarak bir mürekkep akış problemi var, kullandığınız mürekkebin özelliğine göre değişiyor durum. Yapabileceğiniz tek şey var uç kısmını iyice temizlemeniz, uç kısmı dışarıya doğru çekildiğinde çıkıyor. Ilık su ile temizledikten sonra bir süre, yüzde 10'luk sirkeli su içerisinde bir süre bekletmeniz faydalı olacaktır.

      Sil
  4. Cevabınız için teşekkür ederim,
    En kısa zamanda deneyeceğim.
    84'ün birinde kırmızı pelikan 4001 var. Diğerinde mavi sheaffer skrip vardı bitince onada 4001 mavi çektim.
    Bu arada 17 ise fazla ıslak yazıyor normal midir? Sheaffer siyah kullandım mürekkeptendir dedim 4001 siyah koydum onda da aynı gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,
      pelikan 4001 serisi çok fazla akışkan değil birde Scrikss 84'le kullanılınca biraz daha sorun oluyor. Scheaffer Skrip kullanmadığım için niteliklerini bilmiyorum maalesef. akışkan mürekkep olarak sailor'ı önerebilirim fakat 84'te çok fark yaratır mı bilmiyorum.
      Evet Scrikss 17, 84 ün aksine çok ıslak yazıyor. Scrikss 85 ise ikisinin arasında diyebiliriz.

      Sil
  5. Selamlar,
    Scrikss 84 yine buldum :) hatta kırtasiyede 7-8 tane daha var. 17 de var ama ilginçtir onlarda uç yok. 419 aramaya devam :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni kaleminiz hayırlı olsun, hangi kırtasiye'de buldunuz? Başka almak isteyenler olabilir. Scrikss 17 güzel akıcı bir yazıma sahip ama plastik kapağı bir süre sonra kırılabiliyor o yüzden metal kapaklı Scrikss 71 almak daha mantıklı. 17 inin ucunun olmamasına şaşırdım, gizli ucun çıkması veya düşmesi çok kolay değil. Scrikss 419 bulmuştum bir yerde ama almadım ucu çok sert gelmişti bana onun yerine Senatör markasının 419'a benzer bir modeli var, yarı esnek uçlu onu daha çok tavsiye ederim. Hem 419'a göre daha ucuz olması lazım.

      Sil
  6. Manisa Turgutlu'da Aşkın kırtasiye. Tekli kutuda değilde, karton kutu içinde çok kalem var. 17 ler sanırım uçsuz gelmiş yanlışlıkla zamanında. Zaten depoda bulmuş iki kutuyu da. 84 modelinde ben full siyah olanı aldım diğerleri yeşil siyah.
    Bu arada önceden aldıklarım yeşil siyahtı ama kapağın üst kısmı bu fotoğraftaki gibi değildi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgi için teşekkürler, artık Manisa'ya yolu düşenler bir bakar Aşkın Kırtasiye'ye. Tamamı siyah olan modeli hiç görmedim, aynı şekilde tamamı lacivert ve bordo modelleri de varmış. Sanırım çok daha az üretildiler biraz daha pahalı olabilirler bu yüzden.

      Sil
  7. Her biri 25 er liraydı. Fiyat iyi isteyen olursa oradan aldırıp gönďertiriz. Kargo 10 lira tutsa 35 e gelir. Kırtasiyecinin cep numarası var isteyene mesajla yazabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygun fiyatlıymış, ilgilenen olur mutlaka. Düşünceniz için teşekkür ederim.

      Sil
    2. İrfan bey selamlar banada lazım scrikss in bütün renk serileri kırtasiyecinin numarasını verirmisiniz

      Sil
    3. İrfan bey kırtasiyecinin numarasını alabilirmiyim

      Sil
  8. Merhabalar bendede 84 set var 96 yılında bir yarışmadan kazanmıştım. Hiç kullanmadım. Tükenmez kalem içi lazım nerden tedarik edebiliriz. Birde dolma kaleme nasıl mürekkep koyacağız ve ne marka önerirsiniz. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba . Biraz zaman geçmiş ama hala kaleme ulasabirmiyiz acaba .
      Ben Ankaradayim İletişim bilgileri olursa temasa geçmek istiyorum
      halilkubilay.yavuz@gmail.com mail adresim
      Teşekkürler

      Sil
  9. Merhabalar bendede 84 set var 96 yılında bir yarışmadan kazanmıştım. Hiç kullanmadım. Tükenmez kalem içi lazım nerden tedarik edebiliriz. Birde dolma kaleme nasıl mürekkep koyacağız ve ne marka önerirsiniz. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, tukenmez kalem icin yedek kaetus kirtasiyelerde satiliyordu ama uygun bir tane bulmak cidden zor yeni modeller uyumlu degil maalesef. Dolmakalem icin ise arka kismi donuyor, pompa sistemi var fakat gozle dikkatli bakildiginda farkedilebiliyor. Murekkep cekmeden once icine su cekin hem nasil dolduracagini gormus olursunuz hem de temizlenmis olur. 84 marka biraz kuru yazar bu yuzden daha islak olan murekkeplerle kullanmanizi tavsiye ederim.

      Sil
    2. Çok teşekkürler tükenmez kalem için uç bulamadım dolma kalemde problem vardı scrikss e gönderdim. Bakalım ne olacak. Tekrar teşekkür.

      Sil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, 2. el bir scrikss 84 aldım fakat piston sistemini çözemedim. Üst kısmı zorlamama rağmen hareket ettiremiyorum. Daha önceki kalemlerim kartuşluydu o yüzden piston sistemini bilmiyorum, ne yapmalıyım? İyi günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen piston kısmı sıkışmış olabiliyor 2 gün boyunca sadece normal suda bekletip bir daha deneyin. Normalde de piston kısmı sert açılıp kapatılıyor o yüzden biraz zorlamanız gerekebilir.

      Sil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Ben bişey sormak istiyorum.elimde sıfır bir '84 dolmakalem var.bunu satmaya kalksam piyasası kac lira ortalama?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serbest piyasada ne kadara satiliyor bilmiyorum fakat 500 TLden az olacagini dusunmuyorum. 1000 TL ye kadar satilsa sasirmam

      Sil