17 Ağustos 2016 Çarşamba

PENTEL ORENZ MEKANİK KALEM

PENTEL ORENZ MEKANİK KALEM


Pentel Orenz Mekanik Kalem


Merhaba bu yazımda Pentel’in yeni modeli olan Orenz mekanik kalemi inceleyeceğim. Bu model ülkemize yeni gelmiş bende rengini beğendiğim için aldım. Pentel markası Orenz modellerinde ucun kırılmaması için teknoloji geliştirdiklerini iddia ediyor. Kalemi satın alırken bu özelliğini bilmiyordum. Pentel Orenz özellikle 0.2 ucuyla piyasada tek kalem. Zaten bu özelliğiyle öne çıkan bir seri üretmiş. Ben satın alırken 0.5 ucu kırıyorum 0.7 ucu alayım diye alayım dedim, özelliğini bilseydim 0.2 alırdım.

Pentel Orenz Kutusu 

Pentel Orenz mekanik kalemde benim ilgimi çeken daha çok renkleri oldu. Seride internet sitesinde 8 farklı rengi gözüküyor fakat ülkemizde 4 tanesine rastlayabildim. Hatta uç kalınlığını seçmemde bu renk farklılığı da etkili oldu.

8 Farklı Rengi

Ülkemizde 0.2 uçlular beyaz renkli, 0.7 uçlular mavi, 0.3’ler sarı, 0.5’ler siyah renkli. Aslında her uç kalınlığına göre 8 farklı renk mevcut fakat Türkiye’ye getiren distirübütör marka kimse ilk etapta renge göre getirmeyi tercih etmiş. İleride her renk farklı uç boyutlarında gelmesini bekliyorum.


Pentel Orenz broşür ön sayfa


Kalemin fiyatı 20 TL ile 30 TL arasında değişiyor. İnternet sitelerinde daha pahalıya satılıyor, ben Sirkeci’de küçük bir dükkandan 20 TL’ye satın aldım. Satın almak istiyorsanız bence tüm uçları için bütün renklerinin gelmesini bekleyin, ben şayet açık mavi renklisinin 0.2 uçlu olanını almak isterdim. Gerçi içinden çıkan bröşürde uç kalınlıklarına göre renkleri belirtilmiş, internet sitesinde böyle bir bilgi yok, ileride de diğer renkler gelmeyebilir.

Pentel Orenz broşür arka sayfa


Kalemin kutusundan çıkan broşür içindeki QR kod sizi Pentel markasının Orenz modeli sayfasına yönlendiriyor. Burada ilginç bir tanıtım videosunu yüklemişler, bende sizinle paylaşmak istedim, iyi seyirler.


2 yorum:

  1. Merhabalar, guzel inceleme için teşekkürler. Sirkeci'deki kırtasiyenin ismini paylasabilir misiniz? Ya da İstanbul' da bildiğiniz mekanik kursun kalem cesitliliği fazla olan bir kırtasiye var mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikat kirtasiye'den asagiya inince sol tarafta küçük bir dükkandı ismini hatırlamıyorum maalesef zaten özellikle bir kalem varsa aklınızda hepsine bakıp fiyat karşılaştırması yapsanız iyi olur. Sirkeci deki kırtasiyelerde genelde fazla ayrıca Beşiktaş ve Kadıköyde sanat kırtasıye ye bakabilirsiniz.

      Sil