29 Aralık 2016 Perşembe

LUOSHİ 909A / KAVİSLİ DOLMA KALEM UCU

LUOSHİ 909A / KAVİSLİ DOLMA KALEM UCU




Luoshi Dolma Kalem



Merhaba bu yazımda değişik bir dolma kalem ucundan bahsedeceğim. Kavisli dolma kalem ucunu kısa bir süre içinde denedim ve şimdiden en favori kalemlerinden birisi haline geldi, yazım esnasında yazım karakterini inceltip kalınlaştırmayı sevenler için bu uç ideal. Esnek ucu sevenlerin kavisli ucu da seveceğini düşünüyorum.

Kavisli Uç

Bende kavisli uca sahip dolma kalem, Luoshi markasının 909A modeli. Luoshi markası Jinhao, Hero, Baoer, Wing Sung gibi bir Çin markası ve elimde bulunan Hero markasının 3013 modeli ile neredeyse aynı özelliklere sahip. Uç şekli, gövde rengi ve üzerindeki çizimler dışında diğer bütün özellikleri aynı diyebilirim. Kavisli uca sahip dolma kalem alırsanız markaya çok önem vermeyin. Çin menşeli kalemleri kullanmak istemiyorsanız kavisli uca sahip Sailor markasının Naginata Fude Nib olarak geçen modeli de bulunmakta.

Kavisli Uç Yandan Görünüşü

Gel gelelim kavisli uç ne gibi farklılıklar yaratıyor. Öncelikle kalemi tuttuğunuz açıya göre yazım kalınlığı değişiyor ayrıca her dolma kalem ucu damağın tersi istikamette yazmaz. Bu kalemi ters çevirdiğinizde çok ince bir yazım elde ediyorsunuz ve ben bu yazım şeklini de çok sevdim.
Bold uçlu kalem almayı düşünüyordum bu kalemden sonra gerek kalmadığını hissettim. Luoshi 909A kavisli uç dolma kalem mürekkebin akışkanlığını problem etmeyeceğiniz bir kalem. Sailor Grenade mürekkep ile kullandım ve çok akıcı bir şekilde atlama olmadan yazabildim.



Luoshi 909 A dolma kalemin diğer özelliklerine değinecek olursak kalemin klipsi diğer Çin menşeli kalemlere göre daha kullanışlı, o kadar sert yapılmamış, dönüştürücü (pompa) kısmının içerisinde ufak bilye var. Bu bilye mürekkebin uzun zaman sonra karıştırdığınızda homojen karışmasını sağlayarak mürekkepten daha iyi faydalanmanızı sağlıyor. Tutma yeri düz ve kaygan. Uzun saatler yazı yazmanız için uygun değil. Luoshi 909 A dolma kalemin ucu kavisli olmasının yanında 22 KGP altın kaplı ve bu biraz esneklik katıyor satın almadan önce ucunun özelliklerine de detaylı bakarsanız faydalı olabilir.

Hero 3013 ile Luoshi 909A

Luoshi 909A dolma kalemin fiyatı Aliexpress sitesinde 10$ civarında değişiyor, bu uca sahip olmak istiyorsanız diğer markaları da tercih edebilirsiniz onların fiyatları da aynı şekilde. Ucunun özelliği sayesinde çok öne çıkan bir dolma kalem. Uç konusunda kavisli uçları öneriyorum, sizinde kullandıktan sonra görüşlerinizi almak isterim. Son olarak kavisli uç ile ilgili video koyuyorum, iyi seyirler. Gelecek yazılarda görüşmek dileğiyle hoşça kalın.



Değerlendirme:
Kategori: Başlangıç
Kalite: 7/10
Görünüm: 9/10
Yazma :  9/10
Ergonomi: 6/10
Fiyat Performans: 10/10


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder