10 Şubat 2022 Perşembe

3 BOYUTLU KALEM NEDİR? NASIL KULLANILIR?

3 BOYUTLU KALEM NEDİR? NASIL KULLANILIR?

3 Boyutlu Kalem
3 Boyutlu Kalem 


Merhaba değerli kalem merakı okuyucuları, bugün sizlerle daha yeni yaygınlaşan bir kalemden 3 boyutlu kalemlerden bahsedeceğim. 3 boyutlu kalem aslında 3 boyutlu yazıcının kaleme indirgenmiş hali. İlk duyduğumda çok tutulmayacağını düşünmüştüm fakat yanıldığımı görüyorum özellikle genç nesilde daha çok talep gören 3 boyutlu kalemlerde nelere dikkat etmeliyiz bir bakalım.

 

Öncelikle kalemde en önemli şeylerden birisi yazıyı gerçekleştiren kısmın nasıl olduğudur. Uçlu kalemlerde bu grafit, tükenmez ve dolmakalemlerde bu mürekkep, 3 boyutlu kalemlerde ise bu filament adı verilen petrol türevi bir plastik ve diğer yazı araçlarında olduğu gibi bu filamentlerin özellikleri de çok farklı olabiliyor. Açıkçası 3 boyutlu kalem alırken bu filamentin yapısı ve uzunluğu hakkında daha çok bilgi sahibi olmalıyız. Satın alırken filamentin rengi, uzunluğu, süneklik ve diğer mekanik özelliklerine bakılmalı. Office1storeda ayrıca bu filamentleri özelliklerine göre seçebildiğinizi söylemeliyim. Her şubesinde olup olmadığını bilmemekle birlikte Armada şubesinde gördüğümü söyleyeyim. 3 boyutlu kalemler hakkında Türkçe kaynak bulacağımı çok düşünürken güzel ve açıklayıcı bit youtube videosu gördüm. Onu da sizlerle paylaşıyorum.

 



 Çocuğunuzun gelişimi için bir oyuncak olarak düşünebilirsiniz. Çocukken kinexlerimden dönme dolap oyuncağı yapmıştım ve bunun gelişimime katkısı olduğunu düşünüyorum. Daha çok 3 boyutlu kalemlerin reklamlarında eyfel kulesi kullanılmış fakat dönme dolap gibi başka yaratıcı şeyler yapılabilir. Gerisi çocuğun ya da gencin hayal dünyasına kalmış. Aslında 3 boyutlu kalemleri erken yaşlara indirgemek yanlış olabilir. Bir sürü model uçak, gemi yapan yetişkin tanıyorum. 3 boyutlu kalemlerle bu modellerin benzerleri yapılabilir. Şu an 3 boyutlu kalemler bu aşamada çok kullanılmasa da geleceğin en çok kullanılan kalemlerinden olacağını düşünüyorum. Bu yazıyı yazmadan önce youtube videolarını izlememiştim. Bazıları yaratıcılıkları ile çok öne çıkmış. Bunlardan ikisini sizlerle paylaşıyorum, iyi seyirler.





 

Diğer yazılarda görüşmek dileğiyle hoşça kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder