25 Aralık 2014 Perşembe

JİNHAO X450

Jinhao X450

Jinhao X450



Merhaba,
Bu kalemi sırf dış görünüşü güzel diye aldım, teknik anlamda performans beklemiyordum ama beni şaşırttı. Kalemi Ankara Kocatepe Cami'nin alt kısmında bulunan beğendikten 55tl’ye aldım. İlk önce mavi rengini görüp almaya karar verdim ama en son bordoyu görünce fikrim değişti. Kalemin siyah ve gümüş renkleri de mevcut, boyut olarak iri ve ihtişamlı gözüküyor. İhtişamlı olup bu fiyata kalem bulamayacağım için çok düşünmeden bu kalemi aldım. Ucu üst segment kalemler kadar büyük ve ucunda işleme var. İşleme çerçeve  motif, şekil ve yazılardan oluşuyor. Şekil at arabası şeklinde ara kısmı ve insan rahat gözüküyor fakat at tam olmamış, geyik desem boynuz yok deve desem hörgüç. Şeklin hemen altında Jinhao onun altında 18K GP yazıyor. Bu yazı bana acaba 18 ayar altın mı diye düşündürdü ama sanmıyorum bu fiyata ve kalemin diğer aksanlarına bakınca bir yerden kısıp bir yere aktaracaklarını düşünmüyorum. 


 Diğer yazılarımda olduğu gibi iyi ve kötü özellikler olarak iki şekilde değerlendireceğim.



İyi Özellikler

-          Son derecede gösterişli ve havalı duruyor, renk seçenekleri de gayet güzel
Pompa sistemine sahip, dilediğiniz mürekkeple kullanabilirsiniz





-          Tutma yeri kauçuk ve ergonomik, yazarken eli yormuyor, ağırlık çok hissedilmiyor
-          Ucu üst seviyede büyük (2.5cm) ve işlemeli, altın rengi detaylar kalemde şık bir görünüm sağlıyor
-          Gövdede birbirine paralel beş çizgi eğik bir biçimde yukarı doğru çıkıyor, görüntü olarak güzel bir detay
-          Kapağı rahat açılıp kapanıyor
-          Fiyat performans olarak çok iyi
-          Yazarken tıkanma meydana gelmiyor sorunsuz akıcı bir şekilde yazabiliyorsunuz

Kötü Özellikler

-          İlk mürekkep doldurduğunuzda yavaş açılmalı yoksa her tarafa mürekkep saçılıyor
-          Gövde malzemesi sanırım çelik ya da demir bu yüzden çok ağır
-          Kartuşu yok bildiğim kadarıyla ve pompa kalitesiz ama diğer pompalarla uyumlu farklı pompalar kullanılabilir

Değerlendirme

Kategori: Başlangıç
Kalite: 7/10
Görünüm: 9/10
Yazma :  7.5/10
Ergonomi: 7.5/10
Fiyat Performans: 9/10


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder