1 Ocak 2015 Perşembe

Parker 45 Flighter Dolma Kalem

Parker 45 Flighter Dolma kalem


Merhaba,

Bu yazımda Parker markasının eski bir serisi ile karşınızdayım. Elimdeki kalem Parker 45 Flighter ve dönemine göre çok iyi nitelikte bir kalem. Günümüzde piyasada sadece yabancı sitelerde olduğunu fark ettim fiyatı yaklaşık $30- £27.50 civarında. Gövde malzemesi ve kapağı metalik gri renkte krom kaplı. Araştırmama göre bu kalem 60‘larda üretilmeye başlanmış olmalı. Ucu extra fine (ef) ölçüsünde, çok ince ve zarif yazım şekline sahip, mürekkep çeken damağı ucun başlangıcına kadar gizlenmiş. Mürekkep haznesi eski sistem, pompası vakum prensibi ile mürekkebi çekiyor. Mürekkep çekmeden önce ılık suyla pompa içerisini temizlemenizi öneririm, daha sonrasında mürekkep çekerken pompa kısmına bastırmadan önce uç kısmının mürekkep haznesine girdiğinden emin olun, eğer bir problem yoksa köpükler çıkacağını göreceksiniz. Köpük çıkması pompa sisteminde kaçak olmadığının göstergesidir, mürekkep çekerken de  pompadan elinizi yavaşça çekin ve tam dolması için yaklaşık 10 saniye bekleyin, bu bekleme sonrasında kaleminizi daha uzun süre kullandığınızı göreceksiniz. Bazı kullanıcılar dolum sırasında çok beklemedikleri için vakumlu sistemin az mürekkep çektiğini söylerler fakat doğru dolum sonucunda diğer pompalara nazaran daha fazla haznesi olduğunu göreceksiniz. Elimdeki kalem çok eski bir zamandan kaldığı için arada yazarken tıkanma yaşadım fakat bunun sebebi içi tam boşaltılmadan uzun süre bırakılmış, kullandıkça yazılarda atlama sorunu azaldı. 



Kalemin ucu şekli itibariyle daha kalın gözükebiliyor fakat yazım esnasında ince uçlu olduğu bariz şekilde anlaşılıyor. Ucunun ince olduğunu göstermek için Parker Vector M uçlu, Lamy M uçlu ve Parker 45 Ef uçlu dolma kalemleri yan yana fotoğrafını çektim.

Solda Parker45, ortada Parker Vector, sağda Lamy Al-Star

İyi Özellikler

-          Şık ve kaliteli görünüme sahip
-          Sadelik ve kalite isteyenler için çok uygun
-          Krom kaplama sayesinde uzun yıllar paslanmadan sağlam kalıyor
-          Vakum dolum sistemi kolay dolum yapmanızı sağlıyor, temizlemesi de rahat
-          Kapak kalemin arkasına rahatça takılabiliyor

Kötü Özellikler

-          Kapağın tam kapatılması gerek, bunu anlamanız için herhangi bir tık sesi veya oturma hissiyatı yok
-          Eliniz terlediğinde tutma yeri, malzeme ve tasarımı nedeniyle elinizden kaymasına neden oluyor

Değerlendirme:

Kategori: Orta- İleri
Kalite: 9/10
Görünüm: 9/10
Yazma: 8/10
Ergonomi: 6/10
Fiyat/performans: 8/10

6 yorum:

  1. O KADAR ÇOK PARKER 45 İNCELEDİM EF UÇ KARŞIMA ÇIKMADI GENELDE M UÇLU PARKER 45 GÖRDÜM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Yorumunuz için öncelikle teşekkür ederim. Yorumunuzdan sonra diğer Parker marka kalemlerimi inceledim hepsi M uçluydu, sadece Parker45 modeli Ef. İnternette baktım Ef uç nadir bulunuyormuş. Tam emin olabilmeniz için yazıma ucunun resmini de ekliyorum.

      Sil
  2. Selam bende de 925 ayar gümüş Parker 75 Cisele Dolma Kalem var yaklaşık 30 yıldır ordan oraya atılıyor. Bugün çıkartıp temizledim ama kapağını kaybetmişim. Nereden bulabilirim acaba. Ayni modelin tükenmez kalemi de vardı ama onunda sadece kapağı var, kalemi yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parker 75 zor bulunan bir model, açıkçası bende hiç görmedim. İstanbul Sirkeci'de Murat Usta var dolma kalem tamiri yapıyor belki onda yedek parça bulunabilir.

      Sil
  3. merhabalar elimde parker 45 var ve konvertörü yok acaba nerden bulabilirim veyahut uyumlu ksruşlar var mıdır bu kalemle iyi çalışmlar

    YanıtlaSil
  4. aynı model kalemim. 30 sene önce öğrencilik günlerimde uzun süre kullanmıştım. şu günlerde tekrar kullanmak istedim. galiba pompa hava kaçırıyor. tamiri mümkün mü. yerinden metalin içinde olduğu halde sökülebiliyor. üfleyerek denedim ve hava çıkışı vardı. ne yapılabilir acaba.

    YanıtlaSil