26 Nisan 2015 Pazar

VINTAGE SCRİKSS 770 DOLMA KALEM

VINTAGE SCRİKSS 770 DOLMA KALEM



Scrikss 770 dolma kalem


Merhaba daha önce eski Scrikss kalemlerinden bahsedeceğimi söylemiştim. İkinci olarak inceleme yapacağm dolmakalem eski Scrikssler arasında günümüzdeki kalemlere en çok benzeyeni. Scrikss 770 üretim tarihini merak ediyorum çünkü kullandığım süre içerisinde ucu hiçbir sorun çıkarmadı. Genelde eski vintage kalemlerde zamanla kalemin damağında tıkanmaya bağlı olarak sorunlar ortaya çıkıyor.




Scrikss 770 modeli piyasada bulunmamasına rağmen bazı sitelerde halen ilanı bulunmakta. Ben eski bir kırtasiyede görür görmez almıştım. İnternet üzerinden de satılıyor olabilir. Evin bir köşesinde unutulmuş modelini tam bilmiyor da olabilirsiniz. Yazımı yazarken diğer sitelere baktım hakkında pek bir yazı yazılmamış, bu kadar kaliteli bir kalem hakkında yazı olmamasına şaşırdım.
Satışı genelde takım halinde yapılıyor hatta deri cüzdan hediye edenler var. Takımı 60 TL civarında tekli 40 TL civarında satılıyor. Ben tek dolmakalem şeklinde kutusuyla 50 TL gibi bir rakama aldım, satan kişi gözümdeki ışığı görmüş olacak ki pek indirimde yaptıramadım.


Scrikss 770 gövdesindeki halka kısmı

Scrikss 770’in teknik özelliklerine gelirsek, ucu iridyum uç ve medium (orta) kalınlığında. Mürekkep akışı ıslak olmamakla birlikte ıslak seviyeye yakın. Gövde paslanmaz çelikten yapılmış bu nedenle biraz ağır ama yazımı etkileyecek ölçüde ağır değil. Ağırlığıyla dengeyi tutturmuşlar fakat metal dolmakalem sevmeyenler için uygun değil. Ergonomi olarak diğer vintage kalemlere göre daha iyi. Tutma kısmındaki hafif çukurluklar kalemi tutmayı kolaylaştırmış, iyi düşünülmüş bir ayrıntı olmuş. Kalemin kapağı çok güzel oturuyor. Kalemin genel görünüşü, kapağın klipsinde bulunan iki plastik nokta ve kalemin bitişinde beliren krom kaplı Scrikss yazan halka ile ayrı bir hava bulmuş. Bu özellikler kalemin kimliğini oluşturuyor ve ona bir şıklık katıyor.

Scrikss 770 uç kısmı


Kalemde bahsedeceğim son özellik ise kartuş ve piston (pompa) seçeneğinin bulunması. Kalemi aldığınızda içerisinden yeşil piston (dönüştürücü) çıkıyor. Yeni dolmakemler artık pompa bulunmuyor, genelde kartuşlu oluyorlar. Bu açıdan da yeni kalemlere göre daha ideal, bulabilirseniz kaçırmayın derim.

Scrikss 770 pompa kısmı



İyi Özellikler:

-           Yazım kalitesi çok iyi, bir kez bile atlama yapmadı
-           Kartuş ve dönüştürücü ile birlikte kullanabiliyor
-           Gövde ve kapak materyali dayanıklı ve şık duruyor
-           Klipsindeki iki nokta ve gövdesindeki halka, kaleme özgün bir hava katmış

Kötü Özellikler:

-           Üretimi durduğundan bulunması zor, eski kırtasiyecilerde ve internette bulunabiliyor
-           Metalden yapıldığı için biraz ağır

Değerlendirme:

Kategori: Orta
Kalite: 8/10
Görünüm: 8/10
Yazma: 9/10
Ergonomi: 8/10
Fiyat/performans: 9/10


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder