5 Temmuz 2015 Pazar

VINTAGE PELİKAN PELİKANO P 450

VINTAGE PELİKAN PELİKANO P 450 



Bu yazımda çok köklü bir dolmakalem markası olan Pelikan’ın eski bir kaleminden bahsedeceğim, kalemimizin adı Pelikano P450. Bu kalemi eski bir kırtasiyeciden aldım, bir kenara atılmış uzun zaman içerisinde üstü tozlanmıştı. Eskiden devlet dairelerinde kullanılıyordu dolmakalemler şimdi bir köşede çürümeye mahkum edilmiş durumdalar diyor kırtasiye sahibi. Genç olup dolmakalemlere merakım olmasına da bir hayli şaşırıyor.

Kalemin kullanılmadığını söylese de satıcı, içerisinde siyah mürekkep kullanılmış ve temizlenmeden bir hayli zaman durmuş. Evde temizlemek ve bakımını yapmak epey zamanımı aldı. Tam temizledim deyip kaldırıyordum ertesi gün tekrar suya tuttuğumda tekrar siyah mürekkep akıyordu ucundan. 1 hafta tekrarladıktan sonra tamamen anca temizlendi, bu yüzden kalemi kullanmadığımızda mürekkebi hemen temizlemek gerek. Satın alırken de böyle bir durum varsa 2 kez düşünmekte fayda var.


Kalem internet sitelerinde iki ayrı renkte bulunuyor, birincisi bende olan gibi kırmızı renkte ikincisi siyah renkte. Başka renkleri (pembe, mavi, beyaz) üretilmiş fakat şu an internette satışta olanlar arasında göremedim.


Kalemin beğendiğim özelliklerinden bir tanesi kaleme kişilik kazandıran tutma yerinden sonra gelen mavi şeffaf kısım. Tutma kısmı sağ el kullanan kişiler için tasarlanmış bir şekle sahip. Daha sonradan Pelikano modelini sağ el ve sol el diye 2 şekilde çıkarmasının nedeni solakların bu kalemi kullanamamış olması olabilir.

Kalemde yazım sorunu var, yazarken hafif bir cızırtı oluyor ve bariz şekilde yazım boyunca hissediliyor. Önce benim kalemimin eski ve yıpranmış olduğundan genelleme yapmak istemedim fakat sonradan 2 adet Pelikanoda daha aynı sorunu görünce genel bir sorun olduğu kanısına vardım. Satın alınmadan denenmesinde fayda var. Kullanım özelliklerine gelirsek Avrupa tipi dönüştürücülerle kullanabileceğimi düşündüğüm bu kalem beni yanılttı. Sadece pelikan kartuşlarla uyumlu, kırmızı 4001 kartuş kullanmıştım fakat renk kırmızıdan çok turuncuya benziyor.


Paslanmaz Çelik Uç Kısmı

Kalemin kapağı çelik ve üst kısmında Pelikan amblemi var. Gövde kısmı sert plastik ve ucu çelikten yapılmış ve uç kısmında da pelikan amblemi mevcut. Kalemin fiyatı internet sitelerinde 50-75 tl arası değişiyor. Pelikano'nun evrimini incelemek isterseniz Pelikano evrim tıklayabilirsiniz. Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle.

Kapaktaki amblem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder