16 Aralık 2016 Cuma

TOUCHTWO BRUSH PEN / SU HAZNELİ FIRÇA KALEM

TOUCHTWO BRUSH PEN / SU HAZNELİ FIRÇA KALEM

Su Hazneli Fırça Kalem

Merhaba bu yazımda değişik bir kalem olan su hazneli fırça kalem olan Touchtwo brush pen’i anlatmaya çalışacağım. Aslında su hazneli fırçalı kalemlerde marka bence çok önemli değil Pentel markasınında çok güzel bir kalemi var ama ben daha uygun fiyatlı olanını tercih ettim.

Touchtwo Brush Pen


Daha önce kendinden mürekkepli olan Marvy fırça kalemlerini anlatmıştım. Bu fırça kalemde ise sulu boya veya suda çözünebilen değişik kuru boyalar kullanılabiliyor. Kalemi ilk gördüğümde itiraf edeyim arkasına mürekkep doldurmak aklıma gelmişti fakat biraz araştırınca nasıl kullanıldığını net gördüm. Arka kısmına su yerine mürekkep koyarsanız muhtemelen ortalık bir hayli kirlenir. Ayrıca arada bulunan sünger kısmın bir daha kullanılabileceğini sanmıyorum.


Kalemin ucunun arkasındaki sünger kısım

Peki su hazneli fırça kalemlerin sırrı ne? Aslında daha çok sanatçıların kullandığı bir kalem ve kesinlikle yetenek istiyor. Tek renk boya ile arkasındaki hazneyi kullanırken sıkarak gölgelendirme ve ışık oyunları yapılarak muhteşem resimler, mangalar çizilebiliyor. Fakat ben bu yeteneğe sahip değilim bu nedenle farklı renklerle çalışıyorum, yine de kalem sayesinde dalgalanmayı hissedebiliyorsunuz.


Fırça Kalem Çalışması

Piyasada Fırça kalemlerin çalışma prensibini kullanarak gölgelendirme ve ton farkı yaratmak için bir markanın keçeli kalemleri mevcut ama bu setlerin gereğinden fazla pahalı olduğunu düşünüyorum. Bu kalemleri almak yerine  su hazneli fırça kalemlerle alıştırma yaparak kendinizi geliştirmeye çalışmak çok daha eğlenceli ve ucuz.


Marka ismi verdim ama dilediğiniz fırça kalemi alabilirsiniz, alırken ucundaki fırçanın sertliğine bakmanız faydalı olacaktır, dikkat etmeniz gereken diğer bir husus ise arka kısmının su sızdırmayan ve uzun süre dayanabilen bir şekilde olmasına dikkat edin. Touchtwo markasının arka hazne kısmı çok sağlam değil gibi ama 8 aydır bir şey olmadı. Pentel fırça kalem bu konuda daha çok güvenli gibi geldi bana. Arada ciddi bir fiyat farkı var Touchtwo fırça kalemi Sirkeci Hakikat Kırtasiye’den 6.95 TL’ye satın almıştım, o sıralar Pentel Fırça kalem 22 TL’ydi. Doların hızlı artışı ve vergilendirme sonrası fiyatları ne olmuştur bilmiyorum. Herhangi bir markayı almanızı tavsiye ederim, güzel bir deneyim olur. Son olarak bu kalemi iyi kullanan birinin videosunu paylaşıyorum. Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle hoşça kalın.


Boyama kitabı boyamak isterseniz gölgelendirme için başka bir video daha koymak istedim, iyi seyirler.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder