25 Ocak 2017 Çarşamba

GÜZEL YAZI DERSLERİ 1 / YAZI FONTLARI

GÜZEL YAZI DERSLERİ 1 / YAZI FONTLARI

Uncial Yazı Karakteri

Merhaba yeni bir yazı dizisi ile karşınızdayım. Günlük hayatta yazımın çok güzel olduğunu söyleyemeyeceğim, el yazım güzel fakat normal yazımda problemlerin var. Normal yazının gelişebildiğini diğer bloglar sayesinde öğrendim ve sonunda kendi yazımı da değiştirmem gerektiği kanaatine vardım. Kendimi geliştirirken yararlandığım kaynakları ve yazı stillerini sizlerle paylaşacağım. Paylaştığım yazı karakterlerini bilgisayarınıza indirip çıktısını alarak pratik yapabilirsiniz veya bakarak taklit etmeye çalışabilirsiniz. Bir süre sonra eliniz güzel yazmaya alışıyor.


Farklı Filtre Kullanılarak Uncial Yazı Fontu


İlk çalışmamda aydınger (a4 boyutunda) kağıt kullanarak elimin alışmasını sağladım, sık sık tekrar ettikçe yazınız düzeliyor. Bu çalışmamda Scrikss kaligrafiseti 1.1 ucu kullandım fakat divit ile birlikte 1.5 kesik uçla da çalışabilirsiniz. Hatta evde kamışın ucunu keserek bile kendinize özel kesik uçlu kaleminizi imal edebilirsiniz. İleride ki yazılarımda bu tarz kalem yapımını anlatabilirim. Mürekkep olarak güzel gözükmesi için, Diamine Shimmering Sea mürekkebi kullandım. Bu arada mürekkebi temizlerken bardakta simler çok güzel gözüküyor onunda resmini paylaşmak istedim.



Shimmering Sea Su İçinde

İlk paylaşacağım yazı tipinin adı Uncial ve Artificial yazı karakterleri. Türkçe’ye çevirmek istersek Uncial yuvarlak hatlara sahip harf, Artificial ise yapay keskin hatlara sahip harf olarak çevirebiliriz. Çeviriler bana ait tamamen doğrudur diyemiyorum ama internette Türkçe isimlerini bulamadım.





İlk yazı tipi umarım size göredir , bir sonraki yazı tipi olarak Rotunda ( kubbeli) harflerini paylaşmayı düşünüyorum. Son olarak Barış Özcan’ın yazı fontları ile ilgili bir videosunu sizlerle paylaşmak istedim, iyi seyirler. Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle hoşça kalın.



2 yorum:

  1. Güzel bi arşiv olacak, elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yeni yazılarınızı merakla bekliyorum.

      Sil