24 Mart 2017 Cuma

ÇOK FONKSİYONLU MÜHENDİS / TEKNİKER KALEMİ

 ÇOK FONKSİYONLU MÜHENDİS / TEKNİKER KALEMİ

Çok Fonksiyonlu Mühendis / Tekniker Kalemi

 Merhaba bu yazımda kullanmayı çok sevdiğim bir tükenmez kalemi sizlere tanıtmaya çalışacağım. Fotoğraftan da görebileceğiniz gibi sizlere tanıtmadan bir hayli kendime stok yaptım. Bazen anlamsız yere çok sayıda kalem satın alabiliyorum. Bu kalemlerden beklentim yüksek olduğu için ve fiyatları çok uygun olduğu için bol miktarda Aliexpress sitesinden sipariş verdim. Bütün siparişlerim farklı zamanlarda sipariş vermeme rağmen aynı anda geldi bunun sebebi Ptt’nin diğer kargolarımın da geleceğini tahmin ederek bir süre diğer kargolarımı bekletmiş olması, diğer ürünler önce gelseydi belki sonraki siparişlerimi vermeyebilirdim. Bunun sebebini birazdan açıklayacağım.
Çok fonksiyonlu olan bu tükenmez kalemi nitelendirirken mühendis ya da tekniker kalemi olarak adlandırmamın sebebi üzerinde su terazisi, iki farklı uçlu tornavida ve inç-cm. biriminde üzerinde cetvelin bulunması.

Çok Fonksiyonlu Tükenmez Kalem

Aliexpress’ten sipariş verirken size ayrıca tükenmez kalemin kartuşunun rengini soruyor mavi ve siyah seçeneğiniz mevcut. Gövde rengi olarak bende 8 ayrı renk mevcut, iki farklı yerden sipariş verdiğim için bu renkler değişiklik gösteriyor. Bu renkler; yeşil, fıstık yeşili, şampanya rengi, mavi, hardal sarısı, kırmızı, siyah, gümüş renkleri. Kalemin üzerindeki cetvel çizgileri zamanla çıkabilecek gibi gözüküyor ama uzun süre kullanmadığım için net bir şey söyleyemiyorum. Ayrıca kalemin arka kısmında stylus ( dokunmatik ekran kalemi) ve iki farklı tornavida ucu bulunuyor. Bu uçlar en yaygın olan yıldız ve düz uçlar.


Tornavidalı Tükenmez Kalem

Bu kalemin farklı markalarda bulmak mümkün hatta ben o markaların birebir aynısı olduğunu düşünmüştüm fakat elbette kalite farkı olması çok doğal çünkü bu kalemlerin tanesi 1 dolar civarında diğer sözünü ettiğim kalemler 65 TL ile 150 TL arasında fiyatları değişebiliyor. En büyük fark gövdesinde kullanılan materyal. Pahalı olan markalarda Pirinç ve metal kullanılırken benim elimde bulunan kalemler sert plastik gövdeye sahip.


Silindirik Düzeçli Tükenmez Kalem

Kalemin belirli bir markası yok bazı markalar üzerine markalarına basıp satıyor olabilir, marka vermeden söyleyeyim bir marka bu kalemlere göre çok daha kaliteli kalem üretiyor ama diğer kalemleri elime almadığım için bir yorumda bulunamıyorum. Kaliteli olduğunu bildiğim kalem bir o kadar da pahalı. Yalnız aynı marka 80 TL’ye bulunabildiği gibi 150 TL’ye de bulunabiliyor. Maliyeti bu kalemle karşılaştırdığımda kafam karışıyor, reklam giderleri, marka değeri ve vergilendirmeyi düşününce bile bu fiyat aşırı pahalı bulunabilir.

Ben kalemleri 2 farklı yerden sipariş ettim ikisi de sorunsuz şekilde elime ulaştı. Önceki sipariş verdiğim kalemin tanesi 95 Cent (0.95 Dolar) Store name: Tiptop Co., LTD. kullanıcı adından satın aldım, 2. Ve 3. Siparişlerim ise 88 Cent (0.88 Dolar) Store name: Pink Pricess adlı satıcıdan satın aldım. Bazen diğer kullanıcılar daha ucuz olabilir müşteri memnuniyetine bakarak oralardan da sipariş verebilirsiniz.

Son olarak sizden bir şey rica ediyorum, blog belirli bir düzeye geldi fakat google + beğenmesi ya da instagram hesabından beğenileriniz olursa daha çok kişiye ulaşabileceğimi düşünüyorum. Yazılarımda genelde sizlere faydalı olabilecek yazılar yazmaya çalışıyorum fakat istemsiz olarak hata yaptığım noktalar olabilir, beni bu konuda yapıcı bir şekilde eleştirirseniz daha dikkatli olmaya çalışırım. Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle hoşça kalın.

4 yorum:

  1. Tümden kendine özgü bir konuda bunca açıklamayı yapacak birikim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Parker tipi yedek mi kullanılıyor bu kalemlerde?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok, uygun yedek bulunduğunu çok sanmıyorum, kısa (5cm. uzunluğunda) çok kaliteli olmayan bir refili var.

      Sil