23 Haziran 2017 Cuma

BOOKWORM 675 / YİREN 671 / HUASHİLAİ DOLMA KALEM

BOOKWORM 675 / YİREN 671 / HUASHULAİ DOLMA KALEM

Bookworm 675 Dolma Kalem

Merhaba size bu yazımda yine isminde tutarsızlık olan bir Çin menşeli kalemden bahsedeceğim. Ben kalemi Bookworm 675 diye AliExpress sitesinden satın aldım fakat genelde Yiren marka olarak satıldığını öğrendim. Kalemin üzerinde ise herhangi bir numara ya da marka ismi bulunmuyor. Bu durumda birden fazla isim verilmesini kolaylaştırıyor. Üçüncü isim olarak Huashilai dememin sebebi kalemin ucunda bulunan tek yazı olması, belkide gerçek ismi Huashilai olabilir diye düşündüm.

Bookworm 675 dolma kalemin teknik özelliklerine gelecek olursak; hafif esnek m(orta) uçlu bir yazıma sahip, Çin menşeli kalemlerin genelde f (ince) veya ef (extra ince) olmasına karşın iyi bir seçenek gibi duruyor. Ayrıca gövdesindeki turuncu selüloid yer ve onu tamamlayan gümüş renki işlemeler bence gayet hoş duruyor.

Huashilai Dolma Kalem 

Bookworm 675 biraz ağır olduğundan uzun yazı da eli yorabilir. Ayrıca ucu besleyen damak kısmı tek parça halinde ve mürekkebin geçişini sağlayacak kanallar yok, böyle damaklarda genelde mürekkep akış sorunu veya yazıya başlama sorunu ile karşılaşılıyor. Bookworm 675 de yazıya başlama sorununu sık sık yaşıyorsunuz. Bu durumu en aza indirgemek için kullanım öncesi bulaşık deterjanlı su ile kalemin damak kısmını iyice temizlemeniz ve daha kaygan hale getirmeniz gerekli.
Kalem içerisinden dönüştürücü (pompa) ile birlikte geliyor, bu da kullanım açısından kolaylık sağlıyor. Ayrıca ucunun biraz esnek olduğunu da söylemeliyim ama bu esneklik yazıya yansıyacak nitelikte değil, zaten esnek kalemlerle yazma işi ayrı bir yetenek. Çok esnek kalemlerle inceden kalına, kalından inceye geçme işi gayet zor.



Son olarak Bookworm 675 dolma kalemi AliExpress sitesinden satın aldım. Satıcı adresi veremiyorum çünkü AliExpressten çıkartılmış. Kalemi 3 dolara satın almıştım şimdi baktığımda 3-15 dolar aralığında fiyatı değişiyor, 5 dolara kadar tercih edilebilir. Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle hoşça kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder