8 Nisan 2016 Cuma

ÇİN MALI KALEMLER

ÇİN MALI KALEMLER




Merhaba, baharla birlikte tüm renkli kalemlerimi raflardan çıkarıp kullanmaya başlıyorum. Sizlerinde aynı şekilde kalemlerle çok yaratıcı çizimler çizdiğinizi ve güzel yazılar yazdığınızı düşünüyorum. Bu yazımda çoğunlukla hakir gördüğümüz çin menşeili kalemlerden birinden bahsedeceğim ve önümüzdeki yazılardan birkaçı yine aynı şekilde çin malı kalemleri içerecek.


Aslında Çin malı kalemlerin fiyatlarına göre güzel performans gösterdiklerini düşünüyorum. Performans açısından iyi olabilirler ama sağlık açısından çok da güvenilir olduklarını söyleyemeyeceğim. Bunun sebebi şu an kullanmakta olduğum renkli çin malı kurşun kalemler. Gösterişli bir dış görünüme sahip ve içerisinde kaliteli bir grafit kullanılmış. Ayrıca gövdesi için kullanılan ağaç, kalemtıraşla açılırken hiç kopmuyor, büyüleyici bir zevk veriyor. Gövdesindeki kaliteye, yemek yemek için kullandıkları ‘’Waribashi’’ çubuklarında ustalaştıkları için sahip olduklarını düşünüyorum.



Gelgelelim sağlık açısından zararlı olabileceğini düşündüğüm noktalara. Öncelikle bu kurşun kalemler kutusundan her iki ucu açılmamış olarak çıkıyor. Bu nedenle hangi ucu açarsanız diğer uç grafit kısmı açık bir şekilde kalıyor. Çalışırken bilinçsizce kalemi dişleyenler varsa bu kalemde muhtemelen grafit kısmının bir kısmını da tüketmiş olur. 


İkinci olarak gösterişli desenlere sahip dış katman çok kolay bir şekilde çıkıyor, bu kısmında sağlıklı olduğunu düşünmüyorum. Diğer markaların kullandıkları boyaları araştırmak gerek, çoğunda bir ibare yok ama geçen elime geçen bir Faber Castell marka kurşun kalemin üzerinde su bazlı vernik kullanılmıştır diye bir ibare vardı. Ne için böyle bir açıklama koyma gereğinde bulunmuşlar anlamadım fakat diğer kurşun kalemlerin bu özellikte olmadığını fark ettim.
Daha önce Jinhao marka dolmakalemi yazmıştım, bundan sonraki yazılarımda Wing Sung, Hero gibi markalara da yer vermeye çalışacağım. Diğer yazılarda görüşmek dileğiyle…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder