8 Nisan 2017 Cumartesi

PENTON SKB DOLMA KALEM / EYEDROPPER YAPIMI

PENTON SKB DOLMA KALEM / EYEDROPPER YAPIMI

Penton SKB Eyedropper yapılmış hali

Merhaba daha önce Penton markasının skb modelini ve eyedropper olarak nasıl kullanabileceğini yazacağımı söylemiştim. Eyedropper yazısını bekletmemin sebebi kullandığım yöntemin ne kadar sağlıklı olup olmayacağını görmek isteğim.


Kutu içerisinden ayrıca damlalık çıkıyor


Penton Skb dolma kalemi daha önce kendi kartuşu ile denedim, damak kısmı iyi görünmesine karşın gövdesi çok tatmin etmedi. Bu yüzden eyedropper olarak kullanmanın daha doğru olduğunu düşündüm.


Normal Kartuşla Kullanıldığında Görünümü


Eyedropper kalem yapmanın 2 farklı tehlikesi bulunmakta bu yüzden eyedropper yapacağınız kalemi sonrasında dikkatli kullanmanız gerekli. Eyedropper kalemin ilk tehlikesi kalemin gövdesinde birleştiği yerden sızma olması. İkincisi ise bu birleşim yeri ya da mürekkep seviyesinin üstünden hava girdiği zaman damaktan mürekkebin dökülme tehlikesi. İki durumunda gerçekleşmemesi için gövdeden ve birleşim yerinden en ufak boşluk kalmayacak şekilde kapatılması.


Eyedropper yaparken Enjektör ve Vazelin Kullandım

Penton Skb dolma kalemin yapılma amacı zaten eye dropper olarak kullanılması olduğundan gövdede birleşim yerinden başka sızıntı olacak yer yok ve birleşim yerinde bulunan halka sızıntı olmamasını sağlıyor. Ayrıca kutu içerisinden eye dropper yapılması için damlalık gibi bir şey çıkıyor fakat ben onun yerine enjektör kullandım.

Eyedropper yaparken gövdenin arka kısmında yivlerin olduğu yere kadar enjektör ile mürekkebi doldurun, ben pelikan 4001 Turkuaz mürekkebi kullandım ve  hoş bir görüntü elde ettiğimi düşünüyorum. Daha sonrasında diğer yivlerin geçeceği kısma vazelini sürün ve birleştirin. Birleştirme sonunda gövde dışına bir miktar vazelin çıkacak bu kısmı aradaki boşluğun içinden almayacak şekilde temizleyiniz. Bu ince boşluğun içindeki vazelin biterse dışarıdan eklemeniz iyi olabilir, en azından daha güvenli olduğunu düşünüyorum.

Arka kısımın doldurulmuş hali

Normalde eyedropper yapılırken silikon gres kullanılıyor. Bende de Twisbi Vac 700 Kalemimden çıkan silikon gres hala duruyor fakat bu kalemde kullanmak istemedim. Bu yüzden slikon gres yerine vazelin kullandım. Başta tereddütlerin vardı fakat endişelerimin gereksiz olduğunu kullandıkça gördüm. Kalem bir ara masamdan düştü içimden acaba sızma oldu mu diye düşündüm ama korktuğum başıma gelmedi. Siz yine de dikkatli olun, her ihtimale karşı çantada taşınmazsa iyi olabilir.

En son küçük bir boşluk kalıyor

Penton Skb dolma kalemi, Pilot markasının Plumix modeline benzeten hatta aynısı olduğunu söyleyen kişiler oldu. Başta satın alırken bende çok benzediğini fark ettim. Fakat elime ulaştıktan sonra çok farklı olduklarını gördüm. İleride Pilot Plumix Kalemi de yazmayı düşünüyorum. Şimdilik sadece Penton Skb dolma kalemin plastiğinin daha kaliteli olduğunu söyleyebilirim. Penton Skb dolma kalemin ucu ef (çok ince) yazıyor, Pilot Plumix'te ise kesik uç var. Penton Skb dolma kalemin şeffaf, kırmızı ve mavi olarak 3 farklı renk seçeneği mevcut.

Son olarak kalemi Aliexpress’ten Flora's Garden of Eden adlı satıcıdan 5 $ satın aldım, yaklaşık 20 günde elime ulaştı. Diğer Penton Marka dolma kalemin güzel bir kutusu mevcuttu ve daha ucuz 4.5 $ ama ikisininde görünümü farklı. Penton Skb modelinin kapak tasarımı ve tutma yerindeki üçgen tasarım daha çok hoşuma gitti. İki modeli de tavsiye ederim. Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle hoşça kalın.

Değerlendirme:                                                
Kategori: Başlangıç
Kalite: 8/10
Görünüm: 10/10
Yazma :  10/10
Ergonomi: 8/10
Fiyat Performans: 9/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder