18 Temmuz 2017 Salı

VODASEAL DERZ KALEMİ

VODASEAL DERZ KALEMİ

Vodaseal derz kalemi

Merhaba bu yazımda normalden farklı bir kalem, derz kalemini tanıtmaya çalışacağım. Derz kalemleri ile ilgili bir çok video ve yazı bulunmakta fakat kullanmadan önce benim merak ettiğim konuların çok değinildiğini görmedim o yüzden bu yazıyı yazma ihtiyacı duydum.

Vodaseal derz kalemi özellikler
Seramikler evimizin banyo, mutfak kısımlarında bulunabiliyor ve bu seramiklerin arasındaki derzler bir süre sonra kirleniyor. Bayram öncesi temizlik için bunların temizlenmesi zor olduğundan yeniden derz harcı ile buraları kapatmayı düşündüm. Uygulamada bunun çok zahmetli ve zor olduğunu görünce alternatif bir yöntem ararken yine derz kaleminin nasıl bir sonuç vereceğini merak ettim. Youtube videolarında ve çeşitli sitelerde mucizevi bir ürün olduğunu görünce öncelikle internetten sipariş verdim sonra gelmesini bekleyemedim Koçtaş’a gitti buradaki ürün 3’lü ve fiyatı 38.90TL’ydi. internetten aldığım kalemlerin yanında çok pahalı olduğundan satın almadım ama kalitesi nasıldır bilemiyorum. Daha sonra 2’li olarak Tekzen’den 14TL’ye Vodaseal derz kalemini aldım.



Derz kalemi uygulanmadan önce

Derz kalemini yabancı internet sitelerinden derz kalemini aratacaksanız grout marker olarak aratabilirsiniz. Renk seçeneği olarak genelde beyaz ve gri renkte satılıyor ben beyaz olanı tercih ettim. Öncelikle öyle videolarda gözüktüğü gibi tek seferde inanılmaz kapatan bir dolgu sağlamıyor ama kiri belirli ölçüde kapatıyor. Belirli bir süre geçtikten sonra( 8 saat gibi bir süre) ikinci katı üzerinden geçtiğinizde daha iyi bir sonuç elde ediyorsunuz.


Derz kalemi uygulandıktan sonra

Bazı derz kalemleri satılırken yanlarında yedek uç da bulunuyor. Vodaseal derz kaleminde de 2 adet yedek uç vardı, bu uçların olması son derecede önemli hatta fazladan bir uç daha olmasını tercih ederdim. Derz kalemi alırken fiyatının yanında yedek ucu var mı buna da kesinlikle bakın derim çünkü kalem daha bitmeden uç işlev göremeyecek kadar yıpranıyor. Uç iki taraflı kullanılabiliyor fakat uca arada bastırarak derz harcı pompalamanız gerekiyor. İlk başta bastırarak pompalamayı kağıt üzerinde harcın geldiğini görene kadar yapmanızı tavsiye ederim.

Yaklaşık olarak 50 metre derz kaplayabilirsiniz iki kat giderseniz iki kalemle maksimum 70 metre derzi kaplayabileceğinizi düşünüyorum. Yalnız derz kalemi işinizi ne kadar kolaylaştırsa da yine de zor bir şey. Ev dekorasyonundan 15*20 seramikler yerine daha boyutu büyük seramiklerin daha kullanışlı olduğunu düşünüyorum. Ne kadar az derz o kadar kolay temizlik oluyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder